15 maj 2014  /  NyhedsRedaktør

Stjerner fødes til Danish Entrepreneurship Award

Energiudladningen i en stjernefødsel har inspireret den 25-årige studerende Jesper Hjorth til designet på vinderplakaten til Danish Entrepreneurship Award 2014.

Når Danmarks innovative fremtid mødes med Danmarks skarpeste erhvervsfolk til Danish Entrepreneurship Award 2014, kan vi forvente, at stjerner fødes!

 

Sådan indleder Jesper Hjorth, der til daglig læser Digital Design og Kommunikation på IT-Universitetet i København, sin begrundelse for motivet på vinderplakaten til Danish Entrepreneurship Award.

 

Jesper Hjorths forslag til en ny plakat har vundet den landsdækkende konkurrence, og dermed skal hans design repræsentere Danish Entrepreneurship Award 2014. Og det kan den unge designer se potentiale i.

 

Jeg blev helt vildt glad. Nu har jeg fået det skulderklap, og nu glæder jeg mig til at få det bredt ud. Jeg kan også lægge det i mit CV og vise omfanget af så stor en opgave, for det er jo ikke kun en plakat, det er en visuel identitet. Men der er helt klart også en glæde og en faglig udvikling for mig ved at være med i sådan et projekt – og så giver det en masse netværk og kontakter,” siger Jesper Hjorth.

 

Stjernefødsel og energi

 

Designet, som Jesper Hjorth står bag, skal ikke kun være synligt på en plakat. Hele awardens visuelle identitet for 2014 tager udgangspunkt i designet.

 

Vi er rigtig glade for designet. Der kom mange bud på en plakat, men Jesper Hjorths design og tankerne bag overbeviste dommerne om, at netop stjernefødslen skulle repræsentere dette års Danish Entrepreneurship Award,” siger Sine Larsen, projektleder for Danish Entrepreneurship Award.

 

Da Jesper Hjorth sendte sit bud på en plakat ind, forklarede han selv, hvorfor Danmarks største innovations- og iværksætterevent skulle repræsenteres af en stjernefødsel:

 

”Stjerner fødes i et miljø, hvor energi frigives. Energien bevæger sig ud fra stjernens centrum og stabiliserer sig, når elementerne er rette. Herefter opstår et samspil, hvor energien i synergi med omgivelserne danner bæredygtige systemer, der fordrer evolution og udvikling.

 

Motivet på plakaten illustrerer energiudladningen i en stjernefødsel. Trianglerne symboliserer individer og retningsgivende kompetencer, der formes i relation til hinanden og stjernens centrum. Farvesammensmeltningen illustrerer, hvordan verdener mødes i en kompleks kontekst, der fordrer kreativitet, innovation og iværksætteri, når blot individerne får muligheden for at træde skarpt frem.

 

Læringsrummet, som skabes i uge 47, giver unge mod og lyst til at handle på deres drømme og idéer. På samme måde som stjernefødslen skaber liv og udvikling.”

 

Mød designeren den 20. november

 

Jesper Hjorth har også vundet 10.000 kroner og vil blive hyldet af Danmarks skarpeste erhvervsfolk, unge og undervisere til Danish Entrepreneurship Award 2014, den 20. november 2014. Danish Entrepreneurship Award 2014 er arrangeret af Fonden for Entreprenørskab - Young Enterprise i samarbejde med Trekantområdet Danmark.