Webinar: Aktivitetscentreret undervisning - lettere for dig og mere effektivt og motiverende for eleverne

Webinar for undervisere på ungdomsuddannelser, Tirsdag den 9. marts kl. 14.15-16.00 

 

Det handler om, at eleverne skal foretage sig noget. Lære gennem at gøre og tænke over hvad de har gjort og kunne gøre.

 

Men hvordan skaber du de rigtige rammer, så den situation opstår – også for elever der ikke i udgangspunktet er topmotiverede. 

 

Som deltager får du en afklaring af, hvilke udfordringer vi står overfor i en foretagsomheds-understøttende undervisning samt et bud på hvordan du - konkret og pragmatisk kan løse dem – uden at du som underviser skal være mere på!

 

Webinaret bygger bl.a. på erfaringer med hybrid og virtuel foretagsomheds-didaktik fra skoleåret 2020-21 og er underbygget med videosekvenser og aktivitetsforslag.

 

Webinaret vil, udover Morten Bülows oplæg om en post-pandemisk foretagsomhedsdidaktik og diskussion, indeholde en kort præsentation af FFE og taksonomien 4 dimensioner v. Uddannelseskonsulent Lars Frisdahl samt en præsentation af Company Program ved Programleder Mette Meulengracht Jensen.

 

Morten Winther Bülow er pH.D studerende ved Aarhus Universitet og undersøger hvordan lærernes samarbejde og interaktion med læremidler kan udgøre et afsæt for løbende forbedringer af undervisning og  undervisningsmaterialer.

Morten Winther Bülow har i mange år undervist på Aarhus Katedralskole, hvor han stadig underviser i samfundsfag, innovation og naturgeografi. Desuden har han skrevet og redigeret fagbøger til undervisningen i gymnasiet for Systime. 

Se hans forskningsside på PURE

Tilmelding: Aktivitetscentreret undervisning

I henhold til Persondataforordningen videregiver Fonden for Entreprenørskab ikke oplysninger til 3. part. Fonden anvender udelukkende informationerne til det praktiske vedrørende arrangementet og til efterfølgende statistisk overblik, som omfatter antal deltagere i Fondens tilbud. Ved registrering som deltager accepterer du samtidig at vi må kontakte dig med informationer vedrørende webinaret