23 maj 2016  /  NyhedsRedaktør

Studerende skal designe ny identitet til Danmarks største idéfest for innovative unge

Iværksættere har meget om ørerne, og både konkrete og løse idéer flyver rundt i hovederne på dem. Den tanke inspirerede den 21-årige studerende Paw Poulsen, der nu har vundet Plakatkonkurrencen og skal designe den visuelle identitet for Danish Entrepreneurship Award 2016.

Når Danmarks største idéfest for elever og studerende slår dørene op den 17. november 2016, så er hele den visuelle identitet designet af Paw Poulsen, der kommer fra Vesterbro og læser til grafisk design på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i Emdrup.

 

”Jeg har lavet en slags visualisering af en idéproces. Objekterne er en metafor for alle de idéer, planer osv., der flyver rundt i hovederne på alle iværksættere. Nogle af objekterne er abstrakte, og nogle er mere konkrete - ligesom idéer kan være,” siger Paw Poulsen om sit design.

 

Plakatkonkurrencen blev udskrevet i februar, og der er kommet 64 forskellige bud på en ny plakat fra kreative elever og studerende. Men dommerne var hurtigt enige om, at netop Paw Poulsens design skulle vinde den landsdækkende plakatkonkurrence.

 

”Det er præcis sådan, det ser ud inde i mit hoved, når jeg idéudvikler,” siger Ulrik Bogetoft Ærenlund, AD’er ved Fingerspitz Reklamebureau, som var en af dommerne i konkurrencen. De andre to dommere var Janne Høgshøj, indehaver, AD’er og idémager ved Danish Connection og Christine Dahl-Jensen (sidste års vinder), som er mediegrafikerelev Københavns Tekniske Skole.

 

Det er naturligvis fedt at vinde, og det er selvfølgelig super spændende at skulle stå bag den visuelle identitet for Danish Entrepreneurship Award 2016,” siger Paw Poulsen.

 

Ud over at få lov til at stå for hele den visuelle identitet til Danish Entrepreneurship Award, har Paw Poulsen også vundet 10.000 kroner og vil blive fejret til Danish Entrepreneurship Award 2016.

 

Læs mere om Danish Entrepreneurship Award på www.award2016.dk.